Puclicerat 2022-04-01

Förenkla för kollegor och öka
kundnöjdheten med kunskapsbibliotek
i Coping
För kundtjänster kan det vara svårt att hitta rätt information och att sätta tonen på de svar som företaget ger till sina kunder på alla avdelningar. Med hjälp av Pings kunskapsbibliotek får du ett redskap som löser problemet!

Kunskapsbiblioteket finns inbyggd i Ping, är sökbart och består av frågor och svar. Vanliga frågor skall beskrivas så att medarbetaren direkt kan välja standardsvaret på frågan för att alla medarbetare skall svara på samma sätt till alla olika kanaler (mail, chatt, facebook, Linkedin m.m.) man arbetar med.

Kunskapsbiblioteket uppdateras löpande av utvalda personer som har behörighet att hantera och uppdatera informationen.

Medarbetarna kan i sin tur ge sin feedback på de svar som finns i kunskapsbiblioteket med förslag på förbättrade texter eller justeringar för att det alltid skall vara uppdaterat med den senaste informationen.

Utvalda svar kan även publiceras direkt på webbsidan i en FAQ widget för att möta vanliga frågor från kunder för att addera ytterligare en kanal för kunder att få support på.

Fördelarna med kunskapsbiblioteket är enorma!

Vill du veta mer om hur ni kan arbeta med kunskapsbiblliotoket och hur det skiljer sig från vanliga svarsmallar,

Publicerat av Samuel Beckstrand, produktägare.

Kontakt

Publicerat 2022-04-01

Förenkla för kollegor och öka kundnöjdheten med kunskapsbibliotek i Coping

För kundtjänster kan det vara svårt att hitta rätt information och att sätta tonen på de svar som företaget ger till sina kunder på alla avdelningar. Med hjälp av Pings kunskapsbibliotek får du ett redskap som löser problemet!

Kunskapsbiblioteket finns inbyggd i Ping, är sökbart och består av frågor och svar. Vanliga frågor skall beskrivas så att medarbetaren direkt kan välja standardsvaret på frågan för att alla medarbetare skall svara på samma sätt till alla olika kanaler (mail, chatt, facebook, Linkedin m.m.) man arbetar med.

Kunskapsbiblioteket uppdateras löpande av utvalda personer som har behörighet att hantera och uppdatera informationen.

Medarbetarna kan i sin tur ge sin feedback på de svar som finns i kunskapsbiblioteket med förslag på förbättrade texter eller justeringar för att det alltid skall vara uppdaterat med den senaste informationen.

Utvalda svar kan även publiceras direkt på webbsidan i en FAQ widget för att möta vanliga frågor från kunder för att addera ytterligare en kanal för kunder att få support på.

Fördelarna med kunskapsbiblioteket är enorma!

Vill du veta mer om hur ni kan arbeta med kunskapsbiblliotoket och hur det skiljer sig från vanliga svarsmallar,

Publicerat av Samuel Beckstrand, produktägare.

Kontakt

Ta snabba dialoger direkt i chatten

 

Chatten är en central del i Ping. Den ingår alltid och finns alltid tillgänglig oavsett om man vill kommunicera direkt med en kollega, i grupper eller öppna forum.

Läs mer

Nu kan du använda Microsoft Teams plugin fullt ut i Ping 

Visste du att vi kan koppla ihop Microsoft Teams med Pingtelefoni?

Med Teamskoppling får du stöd för telefoni och Teamsappen blir en mjukvarutelefon i din dator och mobil. 

Läs mer