Hur lägger jag upp arbetstider?
Med arbetstider kan du styra inkommande samtal efter ditt schema. Ställ in vilka tider och dagar du arbetar i veckan och vad som skall ske med samtal efter arbetstid.
Gå till Inställningar – Arbetstider
– Klicka på ”Visa alla veckodagar” om du har olika tider för vardagar. Tillexempel om du är ledig på onsdagar.
– Klicka på vald dag
– Tillgänglig Mellan
– Lägg in tider som du skall vara tillgänglig
– Spara
– Därefter går du till Inställningar – Profiler för att ställa in vad som skall hända med inkommande samtal när du har ”Slutat för dagen”
– Klicka på profil ”Slutat För Dagen”
– Sätt status skall du vara Tillgänglig eller Ej Tillgänglig
– Statusmeddelande – skriv ett meddelande som alla kollegor kan se.
– Nummervisning – Ställ in vilket nummer du skall visa när du ringer ut efter arbetstid
– Inkommande samtal – Skall samtalet gå till röstbrevlåda med besked att du slutat för dagen, till en kollega eller till växeln