FAQ

Hur lägger jag upp arbetstider?

Med arbetstider kan du styra inkommande samtal efter ditt schema. Ställ in vilka tider och dagar du arbetar i veckan och vad som skall ske med samtal efter arbetstid.

Gå till Inställningar – Arbetstider

– Klicka på ”Visa alla veckodagar” om du har olika tider för vardagar. Tillexempel om du är ledig på onsdagar.

– Klicka på vald dag

– Tillgänglig Mellan

– Lägg in tider som du skall vara tillgänglig

– Spara

– Därefter går du till Inställningar – Profiler för att ställa in vad som skall hända med inkommande samtal när du har ”Slutat för dagen”

– Klicka på profil ”Slutat För Dagen”

– Sätt status skall du vara Tillgänglig eller Ej Tillgänglig

– Statusmeddelande – skriv ett meddelande som alla kollegor kan se.

– Nummervisning – Ställ in vilket nummer du skall visa när du ringer ut efter arbetstid

– Inkommande samtal – Skall samtalet gå till röstbrevlåda med besked att du slutat för dagen, till en kollega eller till växeln

 

Need a helping hand?

Tveka inte att kontakta oss

Kontakt
Need a helping hand?
Tveka inte att kontakta oss
Kontakt