FAQ
On-Hold/Callback
Denna tjänst kan nyttjas på köer där alla medlemmar har Package.
On-hold innebär att personen som ringer till en kö kan lämna sitt telefonnummer för att bli uppringd istället för att vänta kvar.
När personen rings upp görs det via växeln och inte agenten vilket innebär en samtalskostnad. Kostanden för varje samtal är 0,59kr i uppkopplingsavgift samt 0,59kr per minut.
Hur aktiverar jag On-hold/Callback
- Gå till växeln i Home as admin – välj kö – On-hold.
- Här ställer du in hur du vill att tjänsten skall fungera.
- Kryss i ”Tillåt On-hold”
Välj därefter:
- Hur ofta skall ljudet spelas upp?
- Hur många skall vara i kö för att meddelande skall spelas upp?
- Vilket nummer skall visas när personen blir uppringd?
- Ställ även in hur detta samtal skall prioriteras. Skall personen bli uppring när det är personens tur i kön eller när den är på önskad plats i kön.
- Agenten som ringer upp personen får först ett samtal med valt ljud som indikerar på att detta är ett Ping on-hold samtal, därefter blir det vanlig samtalston och personen blir uppringd.