Ping API
Ping är marknadens mest kraftfulla telefonilösning, med ett brett utbud av användbara verktyg som gör din kommunikation så enkel som möjligt. För att verkligen bli av med eventuella slutliga hinder kan det vara en bra idé att integrera ditt befintliga system med oss. För att möjliggöra detta har vi utvecklat ett enkelt API som kan spara flera timmar i månaden för användare med bara några rader kod. Nedan kan du till exempel se hur du kan få uppringande kundkort att dyka upp innan du ens svarar i telefon, eller hur du kan ringa eller skicka ett sms direkt från ditt företagssystem med ett enda klick.
KontaktSamtalshistorik
Att veta vem du pratade med, när och hur länge kan vara ovärderligt under vissa omständigheter. Oavsett om det används för dokumentation, återuppringning, statistik, fakturering baserat på samtalstider eller avisering av missade samtal är det bara en webbförfrågan bort.
DokumentationKontakter
Mycket av arbetet i ett kundservicecenter tas upp genom att bara ta reda på vem som ringer och sedan hitta deras kunduppgifter. Med en enkel webbförfrågan kan ditt system snabbt kontrollera vem som ringer en kundtjänstagent. Kundkortet kan då visas för agenten redan innan samtalet besvaras!
DokumentationSMS
Vårt API gör det också möjligt att skicka SMS direkt från datorn. Texten och numret kan väljas som avsändare. Att skicka SMS är ofta det snabbaste sättet att informera fältpersonal om något viktigt. Det finns heller inga begränsningar vad gäller hur många SMS som kan skickas. Inga extra fasta avgifter tillkommer, du betalar helt enkelt per skickat SMS.
Dokumentation