Samtalswidgetar
Detta är funktionen för dig som vill se mer information om samtalen. Det kan vara för att visa uppringarens nummer, vilken kö samtalet kommer ifrån eller information från ert CRM.
För att använda tjänsten behöver du först aktivera tilläggstjänsten Package.
Hur skapar jag Samtalswidgetar?
- Säkerställ att användare har Tilläggstjänsten Package under användare – Tilläggstjänster.
- Gå till Home as admin – användare – samtalswidgetar.
-
Välj titel och URL som skallanvändas, det kan vara vad som helst. Därefter skriver ni in olika variabler. Exempel på variabler är:
%NUMBER% ersätts av uppringarens telefonnummer.
%B-NUMBER% ersätts av telefonnumret som ringdes.
%C-NUMBER% ersätts av kö-nummer eller telefonnumret före omkoppling
Tillexempel:
Vill ni ha en widget som automatiskt söker upp vem som ringer på hitta.se skriver ni in URL:
https://www.hitta.se/vem-ringde/%NUMBER%
Man kan välja om sökning skall öppnas direkt eller om användaren skall klicka på länken för att få upp vem som ringer.