Chatten är en central del i Ping. Den ingår alltid och finns alltid tillgänglig oavsett om man vill kommunicera direkt med en kollega, i grupper eller öppna forum.
Att snabbt ställa en fråga till en kollega med ett kort svar skapar fördelar och kan hanteras på språng eller i ett läge där det inte skulle passa att man tar emot ett telefonsamtal. Chatten är tillgänglig från dator, webb eller direkt i mobilen.
För att enkelt kommunicera med flera samtidigt skapar man namngivna grupper med sina kollegor där man har samarbeten eller delar information mellan varandra via chatt, telefon, video eller filer
Publika chattrum är ämnesbaserade chattrum som är väldigt användbart.
Ett chattrum kan vara publikt, i form av en intressegrupp där man kan gå med och dela ämnesbaserad information. Det kan även vara privat med enbart inbjudna deltagare.
Varje rum har sin egen chatt, konferensmöjligheter att snabbt ringa alla deltagare eller koppla upp alla i ett videomöte. Här kan man dela filer och bilder.
Varje användare kan själv välja om chattar skall komma upp som notiser i telefon och dator.
Vill du veta mer om hur chatt kan effektivisera och förbättra er kommunikation.
Publicerat av Samuel Beckstrand, produktägare.
Kontakt