I Pingaway datorapp/webbläsarversion, gå till Inställningar > Mobil och välj sedan eSIM
Därefter väljer du Beställ eSIM
Du presenteras sedan av en QR-kod som används för att aktivera ditt eSIM. Om du inte kan scanna QR-koden kan du manuellt ange din aktiveringskod som också visas på samma sida. Se till att vara uppkopplad till Wi-Fi när du försöker aktivera ditt eSIM. 
I Pingaway datorapp/webbläsarversion, gå till Inställningar > Mobil och välj sedan Huvudkort
Gå till SIM-kortsdetaljer
Gå till Ersätt med eSIM
Klicka på Beställ eSIM

 

Du presenteras sedan av en QR-kod som används för att aktivera ditt eSIM. Om du inte kan scanna QR-koden kan du manuellt ange din aktiveringskod som också visas på samma sida. Se till att vara uppkopplad till Wi-Fi när du försöker aktivera ditt eSIM.

 

Om du redan använder eSIM men behöver byta enhet kan du ta bort ditt eSIM från den tidigare enheten (via telefoninställningarna). Du kan sedan navigera till vår app (webb/desktop) under Inställningar (kugghjulet) > Mobil > eSIM. Om du lyckats koppla bort ditt eSIM från den tidigare enheten kommer du att få din QR-kod igen. Ladda om appen/sidan om ingen QR-kod visas.
Om du inte har tillgång till den tidigare enheten eller av okänd anledning inte får din QR-kod så kan du kontakta oss, ‍så ser vi till att manuellt ta bort ditt gamla eSIM så att du kan beställa ett nytt enligt de tidigare instruktionerna för “Jag har inte ett SIM-kort (ny användare)” i den här artikeln.