Styr trafiken rätt

Med Talk IN Guider kan kunderna säga vad dom vill ha hjälp av och kopplas till rätt person eller kö.

Trafiken styrs av vanliga uttryck så som kundservice, fakturafråga eller felanmälan. Samtalen kan kopplas direkt till en person eller varför inte någon av våra andra tjänster så som Booking.

Hur går det till? 

Talk IN Guider välkomnar kunden till företaget och ber kunden beskriva sitt ärende. Därefter kopplar Coping det inringade samtalet till rätt avdelning.

Talk IN Guider

”Hej och välkommen till elbolaget AB. För att ge dig bästa service ber vi dig att beskriva ditt ärende med egna ord. Vad gäller ditt ärende?”

Kund

”Jag har frågor kring min faktura”

Talk IN Guider

”Tack då kopplar jag dig till faktura frågor.”

Talk IN Guider

”Du har frågor om din faktura, stämmer det?”

Kund

”Ja”

Talk IN Guider

”Faktura frågor kan betyda många saker, vill du ha ditt saldo och din senaste faktura uppläst?”

Kund

”Ja”

Talk IN Guider

”Vänligen ange ditt kundnummer”

Kund

”123456”

Talk IN Guider

”Ditt saldo är 1379kr, senaste fakturan förfaller den 24 december. Beloppet är på 1379kr, OCR-nummer är 789112314564. Vill du ha denna information skickad till dig via sms till numret du ringer ifrån? Eller vill du betala räkningen direkt via swish?”

Kund

”SMS”

Talk IN Guider

”Tack då skickar vi uppgifter på ett sms till telefonnumret du ringer ifrån. Tack för ditt samtal och välkommen åter.”

Kund

Vill du veta mer?

Vi har visat våra standardpaket, men skräddarsyr även lösningar till företag.

Har du en ide hur Talk IN kan hjälpa ditt företag? Fyll i dina kontaktuppgifter så skickar vi ut en kostnadsfri offert.