Koppla ihop Freshdesk med Pingaway
Effektivisera ert arbete genom att koppla ihop Freshdesk med telefonin. Få all information om kunden under ett pågående samtal utan att behöva hoppa mellan plattformarna.
Hur fungerar det?
När du installerat Pingaway i Freshdesk finns en widget som ger dig förutsättningar att kunna ringa och ta emot samtal direkt i ditt crm. Se vem som ringer, avsluta samtal, skapa tickets, lyssna på inspelade samtal, visa kontaktkortet med ett klick och mycket mer i Freshdesk. Det ger er möjlighet att fokusera på det som är viktigt och spara tid.
Fördelar med att koppla ihop plattformarna
Koppla Pingaway till Freshdesk
Genom att koppla Pingaway med Freshdesk får ni alla softphone funktioner som att koppla samtal, parkera, click to dail, möjlighet att tysta samtal och placera uppringaren i en kö.
Hantera dina köer
Hantera tillgänglighet och kömedlemskap. Ta del av statistik i realtid, se över pågående samtal och visa tidigare samtalshistorik.
Ärendehantering
Under ett pågående samtal kan du skapa Tickets för både personer som du har ringt och de som har ringt dig. Se kontaktens ärende-historik under ett pågående samtal.
Inspelade samtal
Om du har tjänsten Ping Record kan du lyssna på samtalen direkt i Freshdesk.
Installation
Vad krävs:
– För tjänsten ”CRM Integration” behöver användaren ha Pingaway Fixed eller Mobile licens.
– Freshdesk Paket; Betal-konto.
– Administratör rättigheter.
Installera Freshdesk CTI
1. Logga in i Pingaway´s Admin portal.
2. Gå till App Directory och sök efter Freshdesk CTI och följ instruktionerna.
3. När installationen är klar lägger du till tjänsten “CRM integration” på alla användare som ska ha Freshdesk CTI.
Vill du veta mer?
Våra produkter och tjänster är flexibla och ska framförallt effektivisera arbetsplatsen. Tveka inte att kontakta oss så berättar vi mer.
