Microsoft Dynamics 365 + Pingaway = Effektivt arbete
Effektivisera ert arbete genom att koppla ihop Dynamics med telefonin. Få all information om kunden under ett pågående samtal utan att behöva hoppa mellan plattformarna.
Funktioner?
Din softphone direkt i Dynamics
Få tillgång till hela appen direkt i Dynamics. Ta emot, vidarekoppla eller ring samtal (inkl. click-to-call, ljud av och placera uppringare i kö).
Kontaktinformation, samtal- och ärende-historik
Få tillgång till in- och utgående samtal från Pingaway. Under ett pågående samtal ser du relevant kontaktinformation från Dynamics samt kontaktens samtal- och ärendehistorik.
Lyssna på inspelade samtal och röstmeddelanden. Om du ska göra ett utgående samtal klickar du direkt på kontaktkortet.
Skapa värdefull information med ett klick
På ett enkelt sätt kan du logga aktiviteter under ett pågående samtal. Om du får in ett okänt samtal kan du med ett klick inuti samtalsmodulen skapa en ny kontakt, lead eller konto.
Hantera dina köer
Hantera tillgängligheten och medlemmar i kön. Se köstatistik i realtid, håll koll på pågående samtal och visa samtalshistorik.
Fördelar med att koppla ihop plattformarna
Gladare kunder
Pingaway´s plugin med för Microsoft Dynamics 365 visar all viktig kundinformation innan ett samtal ens börjat. Detta öppnar upp för personliga kundupplevelser.
Mindre frustration
Integrationen tar bort de tråkigaste och manuella inmatningarna som ofta blir fel. Nu blir det enklare att hålla er data konsekvent och få en effektivare arbetsdag med mindre frustration.
Effektivisera
Genom att koppla Microsoft Dynamics 365 till Pingaway behöver ni inte hoppa mellan plattformarna under ett pågående samtal. Det sparar tid och ni kan fokusera på det som är viktigt: kunden.
Installation
Vad krävs?
– För tjänsten ”CRM Integration” behöver användaren ha Pingaway Fixed eller Mobile licens.
– En MS Dynamics-licens: Dynamics 365 Sales, Dynamics 365 Customer Service eller Dynamics 365 Field Service.
-Dynamics 365 Channel Integration Framework (CIF)-appen.
– Administratör rättigheter.
Installera i Pingaway
1. Logga in i Pingaway´s admin-portal.
2. Gå till Användare och välj Tilläggstjänster.
3. Markera personen som ska ha Dynamics CTI och bocka i tjänsten CRM integration.
4. Klicka på Spara.
Installera Admin Connect
5. Gå till App Directory i Pingaway´s Admin portal.
6. Välj alla appar och sök efter Microsoft Admin Connect och klicka på den. Därefter klickar du på ”Add”.
7. Klicka på ”Sign in with Microsoft” och följ installation instruktionerna.
8. Nu är ditt konto kopplat till Pingaway.
Installera appen Microsoft Dynamics 365 CTI
1. Logga in i Pingaway´s Admin portal.
2. Gå till App Directory och sök efter Microsoft Dynamics 365 CTI och följ instruktionerna.
2. Gå till App Directory och sök efter Microsoft Dynamics 365 CTI och följ instruktionerna.
Vill du veta mer?
Våra produkter och tjänster är flexibla och ska framförallt effektivisera arbetsplatsen. Tveka inte att kontakta oss så berättar vi mer.
Kontakt