Koppla ihop Zendesk med Pingaway

Effektivisera ert arbete genom att koppla ihop Zendesk med telefonin. Få all information om kunden under ett pågående samtal utan att behöva hoppa mellan plattformarna. 

För samman plattformarna och effektivisera arbetet för ert företag. Se vem som ringer, avsluta samtal, skapa tickets för personer som ringer och mycket mer i Zendesk. När du installerat Pingaway i Zendesk finns en widget som ger dig förutsättningar att kunna ringa och ta emot samtal direkt i Zendesk plattform. I widgeten finns även dina inställningar och samtalshistorik.

Koppla Pingaway till Zendesk

Genom att koppla Pingaway till Zendesk ser du vem som ringer direkt i plattformen utan att behöva hoppa mellan plattformarna.

Samtal från Zendesk

När du startar ett samtal från samtalslistan eller kundens kontaktkort i Zendesk, kan du välja om samtalet ska gå från din dator eller mobiltelefon.

Ärendehantering

Under ett pågående samtal kan du skapa Tickets för personer som ringer in eller ringer upp.

Inspelade samtal

Om du har tjänsten Record kan du lyssna på samtalen direkt i Zendesk.

Vad krävs:

– För tjänsten ”CRM Integration” behöver användaren ha Pingaway Fixed eller Mobile licens. 
 
– Zendesk Paket; Betal-konto.
 
– Administratör rättigheter. 
 

Installera Zendesk CTI 

1. Logga in i Pingaway´s Admin portal. 
2. Gå till App Directory och sök efter Zendesk CTI och följ instruktionerna. 
3. När installationen är klar lägger du till tjänsten “CRM integration” på alla användare som ska ha Zendesk CTI.
 

Vill du veta mer?

Våra produkter och tjänster är flexibla och ska framförallt effektivisera arbetsplatsen. Tveka inte att kontakta oss så berättar vi mer.