Publicerat 2023-08-31

Tips till dig som är tillbaka från semestern

 

Nu är många tillbaka efter semestern och vi hoppas att du har haft en härlig sommar!

Vi vet att det ibland kan vara svårt att komma ihåg sitt lösenord eller hur man lägger in ett meddelande i växeln. Vi har därför samlat lite matnyttig information för att friska upp minnet kring Pingaway´s plattform.
Kom ihåg att vår kundservice bara är en ”Pling away” om ni vill ha hjälp!

Synka dina kollegor med kontaktboken

Med Pingaway´s mobilapp kan du se till att dina kollegor samt personliga eller delade kontakter från Pingaway automatiskt sparas som kontakter i din mobiltelefon.

Detta gör du via Pingaway-appen i mobilen‍.

  1. Gå till Inställningar (kugghjulet).

  2. Allmänt.

  3. Kollegor och kontakter.

  4. Spara till lokal adressbok. Där kan du markera vilken kategori av kontakter från Pingaway som du vill automatiskt ska sparas i din mobiltelefon. Du får alltså välja mellan Kollega, Personlig eller Delad. (Du kan välja mer än ett alternativ.)

Fördelen med att ha kollegorna sparade som kontakter i själva mobiltelefonen är att du tydligt kan se vilken kollega det är som ringer till dig, oavsett om de ringer med sitt fastnummer eller mobilnummer. Om någon kollega börjar eller slutar behöver du endast uppdatera den informationen i admin-portalen och sedan synkas det automatiskt till din kontaktbok.

Lägg till en ny kollega

Här hittar du all information kring att skapa en ny användare i adminportalen.

Läs mer

Aktivera E-sim

Här hittar du all information kring att aktivera ett E-sim i din mobiltelefon.

Läs mer

Spela in ett meddelande i växeln

Behöver du spela in ett nytt meddelande till er växel? Här nedanför har vi samlat all information du behöver för att skapa det.

Om du önskar hjälp att spela in ljuden kan ni maila vår kundservice ett manus så spelar vi in det åt er.

Läs mer

Glömt lösenord till appen/softphone

Alternativ 1

Öppna appen/softphonen och klicka på länken ”Glömt lösenord”. Därefter skickas ett mail där du kan skapa ett nytt lösenord.

Alternativ 2

Om du är administratör kan du logga in på adminportalen och skicka ut en länk till kollegan som behöver ett nytt lösenord.

1. Gå till Användare.

2. Konto och inloggning.

3. Markera personen det gäller och klicka på ”Återställ lösenord”.

4. Därefter skickas en länk för att återställa lösenordet via mail eller sms.

Gå in och anmäl dig eller en kollega till höstens kommande Webinar – Helt kostnadsfritt

Missade du företagets utbildning i Pingaway eller behöver du en ny genomgång efter semestern? Vi har lediga platser kvar. Boka din plats här nedanför.

30 juni 14:00 – Användarutbildning

8 september 14:00 – Admin utbildning

29 september 14:00 – Användarutbildning

13 oktober 14:00 – Admin utbildning

27 oktober 14:00 – Användarutbildning

Boka

Höjd surfmängd under sommaren

Har du eller en kollega höjt surfmängden under semestern? Vi vill i så fall påminna om att sänka den igen om ni inte har samma behov av surfmängd under hösten.

När du sänker ett datapaket sker ändringen den 1:a varje månad.

Pin och Puk-kod

1. Logga in på adminportalen.

2. Gå till användare och markera den personen som behöver Pin eller puk-koden.

3. Klicka på Simkort och Hårdvara.

4. Till höger om simkortet finns en knapp med ett kugghjul. Klicka på knappen för att se Pin/Puk-koden.

 

Tänk på att Pin-koden som är angiven i adminportalen är den ursprungliga koden. Om användaren någon gång har bytt Pinkod så syns inte den nya koden i portalen. Använd i så fall Puk-koden för att låsa upp simkortet.

Publicerat av Charlotte Siggelin, Art Director

Kontakt

Publicerat 2023-08-31

Tips till dig som är tillbaka från semestern

 

Nu är många tillbaka efter semestern och vi hoppas att du har haft en härlig sommar!

Vi vet att det ibland kan vara svårt att komma ihåg sitt lösenord eller hur man lägger in ett meddelande i växeln. Vi har därför samlat lite matnyttig information för att friska upp minnet kring Pingaway´s plattform.
Kom ihåg att vår kundservice bara är en ”Pling away” om ni vill ha hjälp!

Synka dina kollegor med kontaktboken

Med Pingaway´s mobilapp kan du se till att dina kollegor samt personliga eller delade kontakter från Pingaway automatiskt sparas som kontakter i din mobiltelefon.

Detta gör du via Pingaway-appen i mobilen‍.

  1. Gå till Inställningar (kugghjulet).

  2. Allmänt.

  3. Kollegor och kontakter.

  4. Spara till lokal adressbok. Där kan du markera vilken kategori av kontakter från Pingaway som du vill automatiskt ska sparas i din mobiltelefon. Du får alltså välja mellan Kollega, Personlig eller Delad. (Du kan välja mer än ett alternativ.)

Fördelen med att ha kollegorna sparade som kontakter i själva mobiltelefonen är att du tydligt kan se vilken kollega det är som ringer till dig, oavsett om de ringer med sitt fastnummer eller mobilnummer. Om någon kollega börjar eller slutar behöver du endast uppdatera den informationen i admin-portalen och sedan synkas det automatiskt till din kontaktbok.

Lägg till en ny kollega

Här hittar du all information kring att skapa en ny användare i adminportalen.

Läs mer

Aktivera E-sim

Här hittar du all information kring att aktivera ett E-sim i din mobiltelefon.

Läs mer

Spela in ett meddelande i växeln

Behöver du spela in ett nytt meddelande till er växel? Här nedanför har vi samlat all information du behöver för att skapa det.

Om du önskar hjälp att spela in ljuden kan ni maila vår kundservice ett manus så spelar vi in det åt er.

Läs mer

Glömt lösenord till appen/softphone

Alternativ 1

Öppna appen/softphonen och klicka på länken ”Glömt lösenord”. Därefter skickas ett mail där du kan skapa ett nytt lösenord.

Alternativ 2

Om du är administratör kan du logga in på adminportalen och skicka ut en länk till kollegan som behöver ett nytt lösenord.

1. Gå till Användare.

2. Konto och inloggning.

3. Markera personen det gäller och klicka på ”Återställ lösenord”.

4. Därefter skickas en länk för att återställa lösenordet via mail eller sms.

Gå in och anmäl dig eller en kollega till höstens kommande Webinar – Helt kostnadsfritt

Missade du företagets utbildning i Pingaway eller behöver du en ny genomgång efter semestern? Vi har lediga platser kvar. Boka din plats här nedanför.

30 juni 14:00 – Användarutbildning

8 september 14:00 – Admin utbildning

29 september 14:00 – Användarutbildning

13 oktober 14:00 – Admin utbildning

27 oktober 14:00 – Användarutbildning

Boka

Höjd surfmängd under sommaren

Har du eller en kollega höjt surfmängden under semestern? Vi vill i så fall påminna om att sänka den igen om ni inte har samma behov av surfmängd under hösten.

När du sänker ett datapaket sker ändringen den 1:a varje månad.

Pin och Puk-kod

1. Logga in på adminportalen.

2. Gå till användare och markera den personen som behöver Pin eller puk-koden.

3. Klicka på Simkort och Hårdvara.

4. Till höger om simkortet finns en knapp med ett kugghjul. Klicka på knappen för att se Pin/Puk-koden.

 

Tänk på att Pin-koden som är angiven i adminportalen är den ursprungliga koden. Om användaren någon gång har bytt Pinkod så syns inte den nya koden i portalen. Använd i så fall Puk-koden för att låsa upp simkortet.

Publicerat av Charlotte Siggelin, Art Director

Kontakt

Ta snabba dialoger direkt i chatten

 

Chatten är en central del i Ping. Den ingår alltid och finns alltid tillgänglig oavsett om man vill kommunicera direkt med en kollega, i grupper eller öppna forum.

Läs mer

Förenkla för kollegor och öka kundnöjdheten med kunskapsbibliotek i Coping.

För kundtjänster kan det vara svårt att hitta rätt information och att sätta tonen på de svar som företaget ger till sina kunder på alla avdelningar. Med hjälp av Pings kunskapsbibliotek får du ett redskap som löser problemet!

Läs mer